۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۵

سرهنگ اميري:

توجه رسانه های خراسان شمالی به موضوع دفاع مقدس کم رنگ است

توجه رسانه های خراسان شمالی به موضوع دفاع مقدس کم رنگ است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي با انتقاد از کم رنگ بودن موضوعات مربوط به دفاع مقدس و شهدا در رسانه های این استان اظهار کرد: انتظار می رود رسانه های خراسان شمالی به موضوعات دفاع مقدس به طور ویژه بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احيامحمد اميري ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران خراسان شمالی، عنوان کرد: در ديگر استان هاي كشور رسانه ها به موضوعات مربوط به دفاع مقدس و شهدا به طور ويژه می پردازند اما در خراسان شمالي متاسفانه اين امر كمرنگ است.

وی با تاکید بر این که لازم است رسانه هاي استان موضوعات دفاع مقدس را به طور برجسته مورد توجه قرار دهند و به آن بپردازند، افزود: بايد رسانه هاي استان سعي كنند تا بيشتر از گذشته اهميت دفاع مقدس را به نسل هاي امروز و آينده معرفي كنند.

سرهنگ امیری اظهار داشت: خراسان شمالي داراي دو هزار و 772 شهيد دفاع مقدس است اما هنوز اقدامي براي معرفي تمام اين شهدا انجام نشده و فقط معرفي شهداي شاخص از سوي بنياد حفظ آثار و برخي رسانه ها در حال انجام است.

اين مسئول با اشاره به اينكه تاريخ دفاع مقدس تاريخ سرنوشت سازي براي كشور است افزود: بايد با جديت و همت بالايي به دفاع مقدس پرداخته شود تا ارزش ها و آرمان های آن برای نسل های آینده نیز باقی بماند.

وي در ادامه با بيان اين كه عاملان اصلی ناامني در جهان كشورهاي غربی هستند و در راس آنها آمریکا قرار دارد، اضافه کرد: در زمان دفاع مقدس دشمن ضربه سختي از ايران خورد و امروز جرات تهاجم به ايران را ندارد چرا كه اگر به سمت جمهوري اسلامي تهاجمي انجام دهد ضربه سنگين تري خواهد خورد اما با این وجود دشمن بیکار ننشسته و تهاجم فرهنگی و اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ اميري در ادامه با اشاره به حضور شهداي محوري خراسان شمالی در صحنه هاي دفاع مقدس گفت: اين شهدا در عملیات های مختلف، فداکاری ها و اقدامات ارزشمندي انجام دادند اما متاسفانه به آنها پرداخته نشده و اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالي در نظر دارد تا براي اين شهدا سالگردها و یادواره هایی ویژه برگزار كند.

وي عنوان كرد: شهيد رستمي از شهرستان مانه و سملقان يكي از شهداي محوري زمان دفاع مقدس است كه وجود اين شهيد به طور كامل معرفي نشده از اين جهت اين اداره كل در نظر دارد تا يكي از خيابان هاي مركز استان را كه در شان و منزلت اين بزرگوار باشد را به نام شهيد رستمي نامگذاري كند.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي در خاتمه افزود: اين اداره كل آمادگي هرگونه كمك به رسانه ها براي معرفي شهداي محوري و شاخص استان را دارد و امید می رود رسانه های استانی نیز کم کاری چند ساله خود در حوزه دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی را جبران کنند.

کد خبر 2317107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha